FANDOM

Anvalria - państwo i kraina wysunięte najbardziej na północny zachód. Południe Anvalrii jest mroźne i górzyste, z kolei północ umiarkowana i równinna. Równiny Anvalrii wzbogacają pojedyncze wzgórza i płaskowyże (zarówno naturalnego jak i sztucznego pochodzenia) na których Anvalrowie budują swoje miasta. Anvalria jest najstarszą z ludzkich krain i wedle legend tutaj ze Starej Anvalrii (wyspy na północ od krainy) przybyli na kontynent pierwsi ludzie.

Królestwo Anvalrii Edit

Opis społeczeństwa Edit

Anvalrowie są najbliższymi krewnymi Vilsariończyków i Sarcian i podzielają ich wygląd. Żyją jednak w zupełnie inny sposób. Anvalria jest społeczeństwem klanowym, podobnie jak elfy Wszechboru. Zaznaczyć jednak należy że Anvalrowie dawno temu porzucili walki i kłótnie pomiędzy sobą i zjednoczyli się w ramach jednego Królestwa. Każdy z wielu klanów Anvalrii ma prawo wysłać na Zgromadzenie (najważniejszy organ królestwa) dwóch przedstawicieli, którzy z podobnymi sobie wybierają wspólnego dla wszystkich króla i razem z nim rządzą królestwem.

Najważniejszą pozycję w klanach Anvalrii dzierżą wojownicy. Muszą oni być nie tylko uzdolnieni w walce, ale również w szeregu innych dziedzin. To elita anvalrskiego społeczeństwa i jako taka włada Anvalrią. Posiadają też wiele przywilejów, między innymi nie muszą płacić żadnych danin. Wiąże się z tym jednak smutny obowiązek walki i obrony ojczyzny przed wrogami. A tych Anvalria ma sporo..

Kultura Edit

Anvalrowie cenią sobie najbardziej trzy rzeczy - wolność, waleczność i niezależność. Wśród Anvalrów największą popularnością cieszą się trzy archetypy osobowości - dzielny wojownik, stary mędrzec i przedsiębiorczy gospodarz. Warto zauważyć że w przeciwieństwie do innych narodów Anvalrowie pozwalają kobietom na pełnienie tych samych funkcji, co mężczyźni. Tradycyjnie jednak już się utarło że kobiety nie próbują działać w polityce ponad klanowej. Są one jednak zdecydowanie bardziej niezależne i wolne od kobiet innych nacji, co nie znaczy że bardziej liberalne obyczajowo.

Anvalrowie gardzą słabeuszami i osoba poszukująca przyjemności zamiast wyzwań i sławy będzie w najlepszym przypadku wygnana. Rodzina, ród, klan i Anvalria są najważniejsze, a prowadzenie rozpustnego życia nie pomoże im w przetrwaniu. Anvalrowie którym się te porządki nie podobają bądź zostają wygnani z jakiegoś innego powodu (np. przestępstwa) zwykle wyjeżdżają na wschód, do Sarcii i Vilsarionu i często pracują tam jako najemnicy.

Religia Edit

Każdy klan ma własnych bogów i duchy opiekuńcze. Często zdarza się, że jeden bóg czy duch czczony jest wspólnie przez kilka klanów, ale przez inne już nie. Wszyscy Anvalrowie czczą jednak jedno bóstwo - Niebiańskiego Ojca, od którego wedle legend pochodzą wszyscy ludzie którzy mieszkali na Starej Anvalrii. Niebiański Ojciec włada światem ze swojego pałacu w chmurach, gdzie goszczą u niego inni bogowie i duchy. Tylko najdzielniejsi i najbardziej zasłużeni mogą do nich dołączyć po śmierci. Pozostali będą musieli przeżyć życie na ziemi ponownie i jeszcze raz się sprawdzić.

Wiara w Niebiańskiego Ojca wpływa też na wybór króla. Jeśli zostanie wybrany król, a rozpęta się nagle burza - oznacza to że Ojcu nie podoba się wybór jego dzieci. Król-elekt jest wtedy dyskwalifikowany z wyborów, które rozpoczynają się na nowo.

Historia najnowsza Edit

Zjednoczenie Anvalrii było reakcją tutejszych plemion na ekspansję Vilsarionu. Anvalrowie nie chcieli zostać poddanymi Korony i woleli wywalczyć sobie wolność. Vilsarion nie był w stanie pokonać "barbarzyńców" i do dzisiaj Anvalria jest cierniem w jego boku. Ostatecznie ma siły lądowe, które dorównują siłą vilsariońskim.

Kilka miesięcy temu umarł Adgeir z klanu Skyrrów. Klany wysyłają swoich kandydatów do obsadzenia tronu królewskiego. Szerzą się jednak plotki że ten wiec elekcyjny nie przebiegnie w sposób pokojowy..